Życie jest długie, jeżeli się umie z niego korzystać. (Seneka)

NetSTUDENT


PODRĘCZNIKI 2017/2018

Podręczniki


I LO Olkusz - Facebook lo1olkusz

Plan lekcji, dzwonki
Zastępstwa
Kalendarz
Kontakt z nauczycielami
Spotkania z rodzicami
Oferta ubezpieczenia


 logo96
SU - I LO Olkusz - Facebook su-lo1olkusz


Biblioteka szkolna


Jubileusz 100-lecia
Jubileusz 95-lecia


SPOTKANIA Z...
Absolwenci
Goście


EuroWeek - Szkoła Liderów
Stypendium w Wiedniu
"Projekt z klasą"
Proces Boloński
"KinoSzkoła"
Noc filmowa
"Małopolska - moje..."
"Zachować dla ... pokoleń"
Festiwal Nauki
Wykłady z matematyki
Pierwsza pomoc


"Najlepszy Absolwent"


UROCZYSTOŚCI/IMPREZY
Rajdy integracyjne
Dzień Chłopaka
Ślubowanie klas I
Roczn. zawieszenia Krzyża
Juwenalia
Święto Niepodległości
Szkolne Mikołajki
Szkolna Wigilia
Koncerty
Pierwszy Dzień Wiosny
Imprezy lokalne


Szkolna scena teatralna


AKTUALNOŚCI SPORTOWE
Piłka ręczna dz (26 V)
Piłka ręczna dz (23 III)
Koszykówka dz (17-18 III)
Piłka ręczna dz (6 III)
Koszykówka chł (12 II)
Pływanie (6 II)
Siatkówka dz (5 II)
Siatkówka chł (5 II)
Pływanie (22 I)
Tenis stołowy (19 I)
Koszykówka chł (10 XII)
Koszykówka dz (8 XII)
Tenis stołowy (4 XII)
Siatkówka chł (25 XI)
Siatkówka dz (19 XI)
Grupy taneczne


PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Nasza prezydencja w UE
Dzień przedsiębiorczości
Edukacja prawna


PROFILAKTYKA
Zdrowy tryb życia
Profilaktyka raka piersi
Dzień rzucania palenia
Światowy Dzień AIDS
Światowy Dzień Zdrowia
Świat. Dzień bez Tytoniu
Świat. Dz. Walki z Rakiem
Świat. .. Walki z Otyłością
No promil - No problem
Anoreksja, bulimia, ...
Profilaktyka uzależnień -
Ratownicy marzeń

Dzień Bezp. Internetu


WOLONTARIAT
Warsztaty Ter. Zajęciowej
Stowarzyszenie OSAK
Świetlica im. JP2
Dom Pomocy Społecznej
Adopcja Miłości
SWM "Młodzi Światu"
Szlachetna Paczka
Good Deeds Day Polska
Klub Wolontariuszy
Stow. Res Sacra Miser
Świąteczna zbiórka żywności
Targi Wolontariatu
Akcja "Zakrętki"
"Barwy Wolontariatu"
Małop. Dni Osób Niepełnosprawnych
Wyprawa PO MOC
Koncert charytatywny
Ośrodek Pomocy Społecznej


WYCIECZKI
Krajowe
Zagraniczne


PRASA SZKOLNA
Ekspress Kazika
Raptularz


PRACE UCZNIÓW
Strony WWW
Prace plastyczne
Rysunki na tablicy

Nasz dostawca internetu

interkonekt

Wieliczka - Projekt edukacyjny

rok szkolny 2015/2016

Innowacja pedagogiczna w Kopalni Soli „Wieliczka”

27 października i 6 listopada 2015 roku klasy IIa i IIg realizujące przedmiot uzupełniający ekonomia w praktyce, uczestniczyły w innowacji pedagogicznej prowadzonej w Kopalni Soli „Wieliczka”.

Młodzież naszej szkoły dowiedziawszy się o zagrożeniach czyhających na dole, przebrana w stroje górnicze z wyposażeniem pochłaniacza i lampy górniczej, odbyła przeszkolenie przed zjechaniem do kopalni. Uczniowie wyposażeni w mapy i podzieleni na grupy samodzielnie przemierzali podziemne korytarze. Na trasie górniczej czekało na nich wiele interesujących zadań, które rozwiązywali pod czujną opieką swoich przewodników i nauczycieli: m. in. pomiar metanu, stopnia zasolenia wody podziemnej, odzyskiwanie soli.
Atrakcją okazał się również wybuch symulowany w chodniku kopalni, w którym uczniowie uczestniczyli na specjalnej ruchomej platformie.

W sali wykładowej pod ziemią odbyły się zajęcia w języku angielskim, które poprowadził Pan Marcin Andrukowicz – członek zarządu Kopalni Soli „Wieliczka”. Po wysłuchaniu wykładu dotyczącego  „Psychologicznych aspektów sprzedaży kopalni”, uczniowie wykonali kilka zadań w języku angielskim. Następnie obejrzeli film promocyjny trasy górniczej i opracowali arkusz analizy reklamy powyższej trasy,  dokonując również analizy SWOT. Każdy otrzymał ocenę za pracę indywidualną. Wyniki uzyskane zostaną przedstawione zarządowi kopalni po ostatniej wizycie studyjnej w Kopalni Soli „Wieliczka”.

Tego typu lekcje są nie tylko uzupełnieniem zajęć szkolnych o praktyczne doświadczenia, które wpisują się w nowoczesną edukację jaką oferuje I LO w Olkuszu, ale przygodą, którą wspomina się po latach.

[ Galeria ]


rok szkolny 2014/2015

PODSUMOWANIE PROJKETU EDUKACYJNEGO W KOPALNI SOLI W WIELICZCE

1 256

Dzięki współpracy naszej szkoły od roku szkolnego 2013/2014 z Kopalnią Soli w Wieliczce przy realizacji innowacyjnych projektów edukacyjnych z geografii i ekonomii w praktyce uczniowie klas matematyczno-geograficznych oraz klas realizujących przedmiot uzupełniający ekonomia w praktyce w roku szkolnym 2014/2015 poznawali tajniki pracy górników i zagadnienia geologiczne.

Odbyliśmy pięć wyjazdów do Kopalni Soli w Wieliczce na zajęcia edukacyjne. Głównym celem tego projektu było przeprowadzenie praktycznej lekcji geografii połączonej z ekstremalną wędrówką solnymi korytarzami wykonując liczne zadania. Roboczy strój, kask, lampa i pochłaniacz to ekwipunek uczestników projektu. Uczniowie wykonali samodzielnie wiele zadań wśród których można wymienić mierzenie poziomu stężenia metanu, transportowanie soli, wyznaczanie drogi pod ziemią ciemnymi korytarzami za pomocą mapy, badanie zasolenia wody. Zajęcia umożliwiły uczestnikom również rozbijanie skał solnych za pomocą kilofa, a bryły solne uczniowie zabrali na pamiątkę. Każdy uczestnik projektu przez 3 godziny zajęć mógł poczuć się jak prawdziwy górnik! Na koniec projektu każdy z uczestników otrzymał certyfikat wydany przez Kopalnię Soli w Wieliczce podpisany przez przodowego, który kierował wyprawą.

Zwiedzając trasę turystyczną (trasa ekonomiczna) uczniowie spotkali się z pracownikami działu marketingu Kopalni celem omówienia etapów wdrażania nowej trasy górniczej oraz pracowali nad spotem reklamowym nowego produktu jak również wykonali zadania z analizy reklamy za które otrzymali oceny. W tak przyjemny i praktyczny sposób młodzież naszej szkoły mogła zapoznać się z elementami składowymi procesu wydobywania soli i pracą całej kopalni. Uczniowie wykonując zadania 135 metrów pod ziemią musieli wykazać się odpowiednimi zdolnościami oraz umiejętnościami.

Z pewnością projekt ten jest jedną z większych atrakcji oferowanych uczniom naszej szkoły. Zwiedzanie trasy turystycznej odbywało się również w języku angielskim. Grupa prowadzona była przez przewodnika, który opowiadał po angielsku i odpowiadał na pytania uczestników projektu. W specjalnie przygotowanej komorze multimedialnej uczniowie uczestniczyli w wykładzie w języku angielskim dotyczącym marketingu, psychologii sprzedaży i promowania produktów kopalni, a na zakończenie wykonali zadania praktyczne dotyczące badań rynkowych i marketingowych Kopalni Soli w Wieliczce. Zadania były następnie omówione i ocenione.

Opiekunami merytorycznymi projektu byli:
mgr Aneta Kasprzyk – nauczyciel geografii
mgr Grzegorz Kaszewski – nauczyciel ekonomii w praktyce i przedsiębiorczości.


Dnia 12 stycznia 2015 roku dzięki współpracy naszej szkoły z Kopalnią Soli w Wieliczce przy realizacji innowacyjnych projektów edukacyjnych z geografii i przedsiębiorczości uczniowie klasy 2b (matematyczno-geograficznej) oraz 2g realizujący przedmiot uzupełniający ekonomia w praktyce po raz kolejny poznawali tajniki pracy górników i zagadnienia geologiczne. Praktyczna lekcja geografii połączona z ekstremalną wędrówką solnymi korytarzami wykonując praktyczne zadania dostarczyła uczestnikom projektu wielu miłych przeżyć. Roboczy strój, kask, lampa i pochłaniacz to ekwipunek uczestników projektu. Uczniowie wykonali samodzielnie wiele zadań wśród których można wymienić mierzenie poziomu stężenia metanu, transportowanie soli, wyznaczanie drogi pod ziemią ciemnymi korytarzami za pomocą mapy, badanie zasolenia wody. Zajęcia  umożliwiły uczestnikom również rozbijanie skał solnych za pomocą kilofa, a bryły solne uczniowie zabrali na pamiątkę. Każdy przez 3 godziny zajęć mógł poczuć się jak prawdziwy górnik! Na koniec projektu każdy z uczestników otrzymał certyfikat wydany przez Kopalnię Soli w Wieliczce podpisany przez przodowego, który prowadził projekt.

wieliczka2015

Zwiedzając trasę turystyczną podczas której uczniowie spotkali się z pracownikami działu marketingu Kopalni celem omówienia etapów wdrażania nowej trasy górniczej oraz pracowali nad spotem reklamowym nowego produktu jak również wykonali zadania z analizy reklamy za które otrzymali oceny. Zajęcia praktyczne w Kopalni rozwinęły zainteresowania ekonomiczne uczniów wskazując nowe możliwości jakie dają nauki ekonomiczne, a zwłaszcza marketing i promocja. Wyniki badań podsumujemy w czerwcu na spotkaniu z pracownikami Kopalni.

W tak przyjemny i praktyczny sposób młodzież naszej szkoły mogła zapoznać się z elementami składowymi procesu wydobywania soli i pracą całej kopalni. Uczniowie wykonując zadania 135 metrów pod ziemią musieli wykazać się odpowiednimi zdolnościami oraz umiejętnościami. Praktyczne zajęcia z ekonomii pomagają uczniom zdobyć przygotowanie dzięki któremu  można na rynku zarabiać a także rozwijają kreatywność i przedsiębiorczość młodych ludzi. Co czwarty absolwent naszej szkoły wybiera uczelnie ekonomiczne a wskaźnik ten rośnie z roku na rok.
Z pewnością projekt ten jest jedną z większych atrakcji w tym roku szkolnym.


rok szkolny 2013/2014


Współpraca naszej szkoły z Kopalnią Soli w Wieliczce
przy realizacji innowacyjnych projektów edukacyjnych z geografii i przedsiębiorczości.

Z satysfakcją informujemy, że jesteśmy jedyną szkołą ponadgimnazjalną w powiecie olkuskim i województwie małopolskim, która podjęła współpracę z Kopalnią Soli w Wieliczce. Tylko nasi uczniowie, mają możliwość dotarcia do niedostępnych dla przypadkowych turystów podziemnych labiryntów bezcennego zabytku kultury materialnej świata, wpisanego w 1978 roku na Pierwszą Listę Dziedzictwa UNESCO. Realizacja projektu geograficzno-ekonomicznego z możliwością wykorzystania języka angielskiego to największa korzyść dla uczniów, którzy doceniają praktykę i wysokie standardy nauczania.

Dnia 21 maja 2014 roku nasze Liceum nawiązało współpracę z Kopalnią Soli w Wieliczce dzięki porozumieniu dyrektora szkoły, pani Ireny Majdy i członka zarządu kopalni, pana Marcina Andrukowicza, gdzie uczniowie będą realizować projekty edukacyjne z geografii i przedsiębiorczości w celu wspierania procesu dydaktycznego. Nasze projekty edukacyjne, umożliwiające rozwijanie zainteresowań geograficznych, geologicznych oraz ekonomicznych, kierujemy głównie do uczniów klas matematyczno-geograficznych, a szczególnie do klasy 1b - matematyczno-geograficznej z rozszerzoną wiedzą o społeczeństwie, która rozpocznie naukę w naszej szkole w roku szkolnym 2014/2015.

W podziemnych wyrobiskach odbywają się nowatorskie zajęcia dla młodzieży opierające się na eksperymentach z zakresu geografii, geologii, hydrologii, które uczeń wykonuje samodzielnie pod kierunkiem doświadczonych geologów. Każdy uczestnik, wyposażony w odpowiedni sprzęt i ubiór, otrzymuje zestaw materiałów pomocniczych do podziemnych badań. Na trasie turystycznej, liczącej 23 komory, różnorodnych podziemnych wyrobisk, solankowych jezior, solnych rzeźb, płaskorzeźb odwołujących się do tradycji religijnych, historycznych i górniczych, licealiści realizują drugi projekt z przedsiębiorczości, który będzie prowadzony także w języku angielskim. Po zapoznaniu się z atrakcjami kopalni i jej ofertą turystyczną uczniowie poznają na zajęciach warsztatowych jak tworzy się wizerunek kopalni oraz w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe nad którymi będą pracować podczas kolejnych wizyt. Całość projektu będzie realizowana pod ziemią na głębokości 135 metrów. Projekt zostanie zakończony opracowaniem prezentacji multimedialnej, którą omówimy na ostatnim spotkaniu w czerwcu 2015 roku.

Zachęcamy uczniów trzecich klas gimnazjów do nauki w klasie matematyczno-geograficznej a zarazem uczestnictwa w nowatorskim projekcie edukacyjnym.

Koordynatorami projektu są: mgr Aneta Kasprzyk, mgr Grzegorz Kaszewski

[ Galeria ]

TOP

st2017p128
Srebrna Szkoła 2017


100lat 150


SZCZĘŚLIWY NUMEREK

IX - ...


ewd124

Nagroda Jakości Nauczania
sapere auso 2016 120


nzs92


Szkoła Kompetencji Przyszłości
dyplom100

Szkoła Odkrywców Talentów
Szkoła Odkrywców Talentów

Szkoła Łowców Talentów
1


WSPÓŁPRACA Z UCZELNIAMI WYŻSZYMI

Instytut Fizyki
Uniwersytet Jagielloński

I Pracownia Fizyczna - Instytut Fizyki UJ

Instytut Matematyki
Uniwersytet Jagielloński

I Pracownia Fizyczna - Instytut Fizyki UJ

Wydział Chemii
Uniwersytet Jagielloński

Wydział Chemii

Wydział Nauk o Ziemi
Uniwersytet Śląski

wnoz us 100

Klasa akademicka SGH
sgh 120

Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Uniwersytet Śląski

us wbios 150

Wyższa Szkoła Biznesu
w Dąbrowie Górniczej

wsb dg


WYMIANA MŁODZIEŻY
Schwalbach am Taunus
Projekt dofinansowała Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży
Wurzen
Polska-Niemcy-Izrael
Polska-Izrael
Israeli and European Youth Exchanges


Egzamin First
lincoln100

Spotkania
z Parlamentem
Europejskim

Spotkania z Parlamentem Europejskim

Enter Your Future
Enter Your Future

wt100

"Moja firma..."
Moja firma w mojej gminie

Młodzieżowe UM
Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne

Naukowy projekt
FENIKS

Naukowy projekt FENIKS

Akademia CISCO
Akademia CISCO

Współpraca młodzieży...
Współpraca młodzieży polskiej i szwajcarskiej

"Szkoła z klasą"
Szkoła z klasą


Stowarzyszenie
"Złota Arka"

Księga Pamiątkowa Jednodniówka
Zeszyty Historyczne Olkusza


"Szkoła wolna
od dopalaczy"

Certyfikat - Szkoła wolna od dopalaczy


Budżet Obywatelski Województwa Małopolskiego
BO! - ulotka
Harmonogram spotkań


Artyści Ziemi Olkuskiej


hpv128